ИНСТРУКЦИЯ ЗА ОРГАНИЗИРАНЕ, ПРОВЕЖДАНЕ И ЗАЩИТА НА ПРЕДДИПЛОМЕН СТАЖ НА СТУДЕНТИТЕ ОТ СПЕЦИАЛНОСТ „МАРКЕТИНГ” ПРИ СТОПАНСКИ ФАКУЛТЕТ НА ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ”
Преддипломният стаж е задължителна част от обучението на студентите от специалност „Маркетинг“. Стажът е включен в учебните планове за обучението на студентите от образователно-квалификационните степени “бакалавър” и “магистър”.
За подготовката, отчитането и защитата на стажа на студентите са определени ръководители, които са членове на катедра “Мениджмънт и маркетинг”.
Цели на преддипломния стаж:
- Прилагане на придобитите през периода на обучението теоретични знания за решаване на практически задачи в реална работна среда;
- Формиране на практически умения за работа и изпълнение на функционални задължения в работна среда;
- Свързване на теоретичните познания с оперативната работа и функционирането на организацията;
- Усъвършенстване на аналитичните способности и умения чрез разширяване и конкретизиране на теоретичните познания в областта на функциониране на фирмите/институциите, в които се провежда стажът.
Задачи по време на стажа:
- Запознаване с дейността, икономическите параметри и управленската структура на приемащата организация;
- Запознаване с длъжностната характеристика, която съответства на позицията, която се заема от стажанта;
- Информиране за технологията на основните операции, извършвани в организацията;
- Участие в оперативната работа на организацията.
Време и място за провеждане на стажа:
Според учебния план стажът трябва да бъде проведен след шести семестър на обучението извън установения график за провеждане на учебните занятия. Продължителността му е 45 работни дни.
Практическото обучение се провежда в организации със стопанска и нестопанска цел.
Отчитане на стажа:
За целите на отчитането на проведения стаж се подготвят и представят:
- Удостоверение, заверено от ръководителя на фирмата или институцията, в която студентът е провел практическото си обучение;
- Курсова работа на свободно избрана тема, свързана с оперативната дейност на организацията и извършените практически дейности от страна на стажанта по време на проведената практика;
- Power Point Презентация върху избраната тема на курсовия проект.
Приключване и оценяване на стажа:
Стажът приключва със защита на основата на изготвената курсова работа и презентация. Защитата се провежда от определения от катедрата ръководител на стажа през изпитната сесия на седми семестър на обучението.
Ръководителят на стажа от катедра „Мениджмънт и маркетинг“ към Стопански факултет на ЮЗУ „Неофит Рилски“ поставя оценка на стажанта по скалата от Слаб 2 до Отличен 6 въз основа на представените курсова работа и презентация.
Приложения:
- Удостоверение за проведен преддипломен стаж (практика)
- Конспект с примерни теми за преддипломен стаж
- Анкетна карта за проучване мнението на ръководителите на звена, в състава на които стажуват или работят студенти от специалност „Маркетинг“
Файлове за изтегляне
Word | |
---|---|
Анкетна карта | Анкетна карта |
Примерни теми | |
Заглавна страница | Заглавна страница |
Съдържание | Съдържание |